Gout | Vitamin dan Makanan Tambahan untuk Gout

Apa itu Gout ?

Gout adalah sejenis penyakit Artritis yang seringkali menyerang lelaki dan sebahagian wanita terutama apabila berada dalam lingkungan umur 40-an.  


Penyakit gout menyerang pesakit disebabkan oleh pengumpulan asid urik yang tinggi dalam darah.  Kandungan asid urik yang tinggi dalam darah menyebabkan ia tidak dapat larut sehingga ia membentuk kristal pada sendi badan. 

Makanan yang tinggi kandungan purin merupakan penyebab kehadiran asid urik yang tinggi dalam darah kita.  Makanan yang tinggi purin adalah seperti ikan bilis, ikan sardin, hati, ikan kembung, yis dan sweetbread

Sumber: http://www.dvssel.gov.my/news/gout.htm

Sumber: Malaysian Societyof Rheumatology: http://www.msr.org.my/article.php?aid=9

 

Set Shaklee untuk Gout

Secara klinikal, sakit gout diubati melalui ubat-ubatan.  Ada dua kategori ubat iaitu ubat-ubatan yang diberi ketika masih diserang gout dan ubat-ubatan untuk rawatan jangka panjang. Ubat seperti non steroidal anti-inflammatory drug (NSAID), colchicine dan cortisteroids diberikan semasa serangan terjadi. Ia akan mengawal bengkak dan kesakitan.

Rawatan jangka panjang pula membabitkan ubat-ubatan untuk mengawal tahap asid uric dalam darah dengan menyekat penghasilannya. 

Sebagaimana yang difahami gout menyerang disebabkan pleh kandungan asid urik yang tinggi dan tidak berupaya untuk larut dalam darah kita.  Oleh itu adalah penting untuk mengurangkan kandungan asid urik dalam darah kita.  Set Shaklee yang boleh membantu untuk penyakit gout adalah Alfalfa, Performance Drink, Omega Guard dan Advance Joint Health Tablet.

Mari kita lihat fungsi setiap suplemen ini:

  • Alfalfa - Menyingkirkan toksin dari badan (termasuk toksin dalam darah).  Ia juga menyingkirkan asid urik dalam darah.
  • Performance Drink - Mengekalkan kandungan bendalir / air dalam badan.  Walaubagaimanapun adalah dinasihatkan untuk mengamalkan pemgambilan air minum dalam 2 - 3 liter sehari.  
  • Omega Guard & Advanced Joint Health Tablet - Utuk mengurangkan radang pada sendi dan memberikan keselesaan pada sendi.




0 comments:

Post a Comment

top